9 maja ruszamy z maratonem analizy danych.
Przygotowaliśmy trzy ciekawe problemy analityczne, dzisiaj odsłonimy trzeci z nich.
Centrum Nauki Kopernik (CNK) to centrum, którego celem jest promowanie i popularyzacja nauki. Podczas maratonu analizy danych postaramy się pomóc w realizacji tego celu. Jak?
Poznaj swojego klienta! Aby skuteczniej realizować swoje cele, CNK musi wiedzieć kto decyduje się na odwiedziny, kto nie decyduje się na odwiedziny, jakie są oczekiwania odwiedzających i w jaki sposób udało się wyjść im naprzeciw (nie tylko CNK, podobne pytania zadaje sobie bardzo wiele firm).
Zbiór danych do trzeciego problemu, to baza z badań ankietowych dotyczących profilu zwiedzającego Centrum Nauki Kopernik. W ankiecie zadano wiele szczegółowych pytań, między innymi, czy wizyta się udała, jakie były oczekiwania ankietowanego, czy ankietowany planuje wrócić, czy często czyta książki, ogląda filmy, chodzi na imprezy kulturalne, jakiej muzyki słucha, czy był sam, czy z dziećmi, czy z rodziną, gdzie mieszka, co robi i tym podobne.
CNK cieszy się dużą popularnością. Ankietowano pokaźną grupę osób. Teraz można w bazie ankiet szukać różnic pomiędzy tymi którym wizyta się bardzo podobała a tymi którym podobała się mniej. Można segmentować wizytujących tak by ocenić na ile jednorodna jest ta populacja. Można zrobić wiele rzeczy.
W tym problemie, jak w żadnym innym, ważna będzie umiejętność zaprezentowania wyników. Czy się uda znaleźć coś nowego? Pomogą nam to ocenić analitycy z CNK.
Potrafisz wczytać dane i zrobić coś z nimi ciekawego?
Bez względu na to, czy używasz R, pythona, SASa, Matlaba, czy czegoś innego – zapraszamy.
Będziemy pracować w zespołach analitycznych.
Będzie można zobaczyć z jakich narzędzi korzystają inni,
a koniec końców będziemy starali się w tych danych znaleźć sygnały, których nikt wcześniej nie widział.
Rejestrację na maraton rozpoczniemy 4 maja o godzinie 20.
Liczba miejsc ograniczona.
Czy po maratonie upublicznicie gdzieś dane?
@W Jeżeli zgodzą się na to ich właściciele (w tym przypadku CNK). Na razie naszym celem jest zrobienie z nimi czegoś ciekawe go na miejscu.
Przemek, o co chodzi? Trzeba przyjechać ze swoim laptopem/ programem?
Czyto jest płatne ? Co to za zespoły analityczne ? Jakieś regresje/ wykresy? Wszystko bardzo tajemnicze? Możesz to przybliżyć od strony technicznej ?
Krzyśku,
więcej informacji jest we wpisie http://smarterpoland.pl/index.php/2015/04/maraton-zespolowej-analizy-danych/ i będzie w kolejnym dzisiejszym wpisie.
Ale odpowiadając na Twoje pytania: udział jest bezpłatny, najlepiej przyjechać z własnym laptopem, narzędzia można wykorzystywać jakie się chce/jakie się zna.
Celem jest zmierzenie się z pewnym problemem, dokładniej problemy przedstawią specjaliści podczas maratonu.
Można używać R, SAS, pythona czy czegoś innego, bez znaczenia. Można testu t a można wykresów z boxplotami. Dużym sukcesem maratonu będzie jeżeli uda się znaleźć jakiś nowy ciekawy sygnał/zależność. W jaki sposób uda się go znaleźć, to już wypracujemy na miejscu.