Polish Scientific Networks: Science and Business – Wrocław 30 czerwca – 2 lipca

Polish Scientific Networks to konferencja kierowana przede wszystkim do naukowców zainteresowanych zastosowaniem badań naukowych w praktyce, oraz do firm chcących rozwinąć swoją innowacyjność poprzez współpracę z naukowcami. Głównym celem konferencji jest dyskusja nad sposobami komercjalizacji wyników badań, oraz pomoc w nawiązaniu współpracy między środowiskiem naukowym a firmami i organizacjami zainteresowanymi tworzeniem i wdrażaniem innowacyjnych technologii.

Nasza Fundacja jest instytucją wspierającą PSN. Konferencja organizowana jest przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Akademię Młodych Uczonych PAN i Klub Stypendystów Fundacji na rzecz Nauki Polskiej, we współpracy m.in. z Wrocławskim Centrum Badań EIT+ i ruchem Obywatele Nauki. Rejestracja jest otwarta do 29 kwietnia 2016 r.

Sesje wykładowe PSN będą zatem dotyczyć nie tylko nowoczesnych technologii, w tym technologii IT i biomedycznych, ale także innowacji społecznych. Dodatkowo będzie można wziąć udział w panelach dyskusyjnych na temat rozwoju innowacyjnego przemysłu w Polsce, dobrych praktyk we współpracy nauki z biznesem, czy roli badań naukowych w rozwiązywaniu problemów społecznych i cywilizacyjnych.

Więcej informacji na stronie http://www.nauka.gov.pl/polish-scientific-networks/.

”Chcemy, by nasza konferencja pomogła naukowcom stawiającym pierwsze kroki w komercjalizacji badań i zachęciła do tego typu aktywności tych, którzy się jeszcze wahają.” – dodaje dr Ajduk – „Mamy nadzieję, że prezentacje zaproszonych wykładowców i panelistów, reprezentujących zarówno środowisko naukowe, jak i biznesowe, zainspirują uczestników do działania oraz będą stanowić swoisty poradnik, jak radzić sobie na styku nauki i biznesu.”

„Coraz większej liczbie badaczy zależy na tym, by ich praca naukowa znalazła realne zastosowanie w medycynie czy przemyśle” – mówi dr Anna Ajduk, współprzewodnicząca komitetu programowego PSN i prezes Klubu Stypendystów Fundacji na rzecz Nauki Polskiej. – „A w tym celu potrzebny jest dialog z osobami, które potrafią przekuć odkrycia z laboratoriów na potrzebny produkt. Konferencja Polish Scientific Networks. Science & Business ma pomóc w nawiązaniu takiego dialogu, wskazać możliwe ścieżki współpracy.”

Jak zauważa prof. Dariusz Jemielniak, przewodzący wraz z dr Ajduk komitetowi programowemu konferencji, a także członek Akademii Młodych Uczonych PAN, współpraca nauki z biznesem nie musi mieć koniecznie charakteru wdrożeniowego: „Często mamy do czynienia z tak zwanymi innowacjami społecznymi, które mogą polegać na zmianie zachowań ludzi, albo na nowych zastosowaniach i nowych kontekstach społecznych dla rzeczy, które wcześniej używane były do czegoś zupełnie innego. Choćby popularność kawiarni Starbucks oparła się nie tylko na samym serwowaniu ciepłej kawy, ale i na zredefiniowaniu sposobów jej konsumpcji”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *