Na 10 czerwca zaplanowana jest konferencja ,,Zarządzanie informacją w przedsiębiorstwie w czasach ekspansji wielkich danych.” Mam do rozdania dwie darmowe wejściówki.
Jak dostać jedną z nich?
Należy zebrać i zaprezentować (w dowolny sposób, tabela, wykres) wyniki poparcia w sondażach dla kandydatów na prezydenta w minionych wyborach prezydenckich (najlepiej w okresie przynajmniej ostatnich 3 miesięcy, uwzględniając wyniki z różnych sondaży). Tabele z liczbami plus wykres (może być w excelu, narzędzie bez znaczenia) należy wysłać na adres przemyslaw.biecek na serwerze gmail do 3 czerwca. Autorzy dwóch najpełniejszych tabel otrzymają wejściówki. Konkursy w których trzeba coś zrobić cieszą się ograniczonym zainteresowaniem, więc jest duża szansa, że każdy, kto prześle tabelę z wynikami różnych sondaży otrzyma wejściówkę.
A o czym planuję mówić na tej konferencji?
Miałem przyjemność pomagać przy analizie danych w różnych organizacjach. Z dużym zainteresowaniem śledzę różnice w kulturze zainteresowania analizą danych.
Są organizacje, w których oddział analityków jest separowany jak się tylko da od reszty firmy ,,by analitycy mieli spokój” i ,,by nie przeszkadzali innym pionom”. Zespoły analityczne traktuje się jako czarne skrzynki, którym oddaje się dobrze zdefiniowane problemy i oczekuje się konkretnych odpowiedzi. Najlepiej przez emaila.
Są też organizacje, w których analitycy krążą po całej organizacji niczym czerwone krwinki niosące tlen (wybaczcie poetyckie porównania). Krążą, wtrącają się i edukują, czasem pomagają rozwiązywać problem, czasem tylko zawracają głowę.
Po tych stronniczych opisach łatwo odgadnąć, który typ organizacji darzę większą sympatią. Opowiem o tym na ww. konferencji. O ,,Data-Driven Culture” dużo się zresztą ostatnio mówi i pisze. Wystarczy te słowa wpisać do googla by trafić na książkę OReilly, prezentacje SASa (z serii 8 prostych zasad, które zmienią twoją firmę) czy wizje Microsoftu.
One thought on “Dwie wejściówki na ,,Zarządzanie informacją w przedsiębiorstwie” 2015”