9 maja ruszamy z maratonem analizy danych.
Przygotowaliśmy trzy ciekawe problemy analityczne, dzisiaj przedstawimy drugi z nich.
W skrócie – hackujemy maturę z matematyki.
Mając dane o wynikach z matury z matematyki (wyniki dla _każdego_ maturzysty z lat 2011, 2014, w sumie ponad 640 000 wyników), oraz płci, roczniku, szkole, gminie, województwie i _wielu_ innych cechach, postaramy się odpowiedzieć na kilka fundamentalnych pytań.
- Jakie czynniki najsilniej wpływają na wyniki z matury z matematyki?
- Czy wyniki matur z różnych lat można jakkolwiek porównywać ze sobą?
- Na ile różnią się wyniki szkół z tej samej gminy i gdzie te różnice (nierówności) są największe?
- Czy rocznik ma jakikolwiek wpływ na wyniki?
I wiele innych pytań, które przygotowali dla Was eksperci z Instytutu Badań Edukacyjnych.
Potrafisz wczytać dane i zrobić coś z nimi ciekawego?
Bez względu na to, czy używasz R, pythona, SASa, Matlaba czy czegoś innego – zapraszamy.
Będziemy pracować w zespołach analitycznych.
Będzie można zobaczyć z jakich narzędzi korzystają inni,
jak się dogadać z entuzjastą edukacji
a koniec końców będziemy starali się w tych danych znaleźć sygnały, których nikt wcześniej nie widział.
Rejestrację na maraton rozpoczniemy 4 maja o godzinie 20.
Liczba miejsc ograniczona.
@smarterpoland
Czy planujecie udostępnienie danych osobom, które nie będą mogły wziąć udziału w wydarzeniu?
@Piotr, te dane są lub będą wkrótce publiczne, więc jakoś pewnie będzie się dało do nich dostać.
Jeszcze nie do końca wiemy co zrobimy po maratonie, zobaczmy najpierw co się będzie działo na samym wydarzeniu.
@smarterpoland
Czy mógłbyś podesłać jakiś link gdzie te zebrane dane się znajdują?
Tutaj: http://zpd.ibe.edu.pl/doku.php jest opisany pakiet R pozwalający na dostęp do znaczenie bogatszych danych.