Maraton zespołowej analizy danych – agenda

MiNImaraton-wydarzenie

Już za dziewięć dni wystartuje maraton zespołowej analizy danych.
Podsumujmy co wiemy o tym wydarzeniu.

Wydarzenie jest przygotowane dla studentów i absolwentów zainteresowanych analizą danych. Osób chcących popracować w zespole nad prawdziwym, ważnym i ciekawym projektem, chcących zobaczyć jak i z jakimi narzędziami pracują inni analitycy.
Udział w wydarzeniu jest bezpłatny.
Zgłaszać należy się indywidualnie, do zespołów dobierzemy się podczas wydarzenia.

Projekty zostały przygotowane przy merytorycznej współpracy z pracownikami Międzynarodowego Instytutu Biologii Molekularnej (International Institute of Molecular and Cell Biology), Instytutu Badań Edukacyjnych (Educational Research Insitute), Centrum Nauki Kopernik (Copernicus Science Centre).
Organizatorami są SmarterPoland i wydział MINI Politechniki Warszawskiej.
Sponsorem tego wydarzenia jest CodiLime (DeepSense).

Problemy, z którymi się zmierzymy to:
– analiza danych z projektu The Cancer Genome Atlas Project (setki gigabajtów danych, prawdopodobnie wykorzystamy tylko czubek tej góry) pod kątem określenia dlaczego czasem chemioterapia nie działa na nowotwór,
– analiza danych z ponad 600 tysięcy matur z matematyki, pod kątem określenia jakie czynniki są z tymi wynikami związane,
– segmentacja oraz opracowanie profilu osoby odwiedzającej Centrum Nauki Kopernik.

Rejestracje na wydarzenie rozpoczniemy 4 maja o 20:00, liczba miejsc jest znaczna ale ograniczona. Link do formularza rejestracyjnego pojawi się na tym blogu i na stronie wydarzenia https://www.facebook.com/events/921016974586900/.

Podczas rejestracji będzie można wskazać preferowany problem (nowotwory, matura, profilowanie) oraz preferowane narzędzia.
Na bazie tych danych przypiszemy uczestników do trzech problemów, które będą rozwiązywane.

Maraton odbędzie się na trzecim piętrze w budynku MINI (Koszykowa 75). Każdy problem będzie rozpracowywany w innej sali.

Wstępna agenda spotkania jest następująca:

8:30 – 9:00 – rejestracja uczestników
9:00 – 9:15 – otwarcie i ogłoszenia organizacyjne
9:15 – 9:30 – podział na grupy
9:30 – 12:30 – eksploracja danych w grupach, w międzyczasie tutorzy krążą i pomagają uczestnikom
13:00 – 14:00 – ciepły posiłek
14:00 – 18:00 – dalsza eksploracja w grupach,
18:00 – 18:50 – tutorzy wybierają najlepsze rozwiązania do prezentacji
18:50 – 19:00 – krótka prezentacja od sponsora
19:00 – 20:00 – prezentacja najlepszych rozwiązań
[Afterparty]

Serdecznie zapraszamy!

Screen Shot 2015-04-30 at 14.23.49

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code class="" title="" data-url=""> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong> <pre class="" title="" data-url=""> <span class="" title="" data-url="">