Dane statystyczne w mediach, konkurs

Czy wykresy służą do manipulowania danymi?
Zazwyczaj (niektórzy powiedzieliby ,,statystycznie”) nie, choć patrząc na niektóre wykresy, nieporadnie prezentujące proste dane, można mieć wątpliwości.

Dobrych wykresów jest coraz więcej, zarówno dlatego, że narzędzia nie pozwalają już popełniać podstawowych błędów, jak i też dlatego, że rośnie świadomość autorów wykresów. Ale wciąż znaleźć można zabawne lub przerażające info-pomyłki i to o nich jest szósty Esej ,,Info-Pomylka”, który odkryjemy za dwa dni.

Czas więc na konkurs.

Wykresy w polskiej prasie pojawiają się coraz częściej, między innymi dlatego, że rośnie dostępność danych, które można pokazać.
Ale nie wszystkie dane okazują się wystarczająco ciekawe by znaleźć się w gazetach lub portalach informacyjnych.
Dzisiejszy konkurs dotyczy właśnie danych liczbowych, które przebijają się do mediów drukowanych lub elektronicznych.

Aby wziąć udział w konkursie, należy znaleźć artykuł z polskojęzycznego portalu informacyjnego, który prezentuje jakieś liczby.
Czy to rankingi, czy wyniki konkursów sportowych, czy poparcie polityczne, czy informacje o demografii czy przestępczości, czy ekonomii, bez znaczenia.

Reguły:
1. W losowaniu biorą udział wszystkie odpowiedzi, nie ma poprawnych i niepoprawnych!.
2. Jedna osoba może wziąć udział tylko raz w tej zabawie.
3. Liczą się tylko głosy oddane dziś i jutro (30 września, 1 października).
4. Spośród odpowiedzi wylosuję jedną osobę, która otrzyma papierowe wydanie Esejów.

Po co?
Pracuję teraz nad zestawem wskazówek dotyczących czytania danych z artykułów prezentowanych w mediach. Okazuje się, że nie zawsze to jest proste, warto pewne rzeczy wyjaśnić.
Ale o jakich zastosowaniach danych w mediach warto opowiedzieć? Tutaj właśnie liczę na Wasze zgłoszenia konkursowe, mam nadzieję z nich odczytać z jakim typem artykułów zazwyczaj kojarzone są dane liczbowe.

Powodzenia w losowaniu. Książka czeka.

[Jeżeli powyższy formularz się nie wyświetla, proszę wysłać odpowiedź przez tę stronę]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code class="" title="" data-url=""> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong> <pre class="" title="" data-url=""> <span class="" title="" data-url="">