Wczoraj przedstawialiśmy ocenę parametryczną jednostek w kategorii nauk ścisłych, dziś przyjrzymy się naukom humanistycznym i społecznym.
Poniżej przedstawiamy wykresy punktowe przedstawiające po dwa z czterech kryteriów oceny. Gdyby te wykresy się nie wyświetlały, to można je zobaczyć bezpośrednio pod tym adresem i tym adresemchrome wystarczy odświeżyć stronę, w feedly trzeba przejść na stronę bloga).
Oglądając wyniki dla osiągnięć naukowych i potencjału naukowego jednostek widzimy, że potencjał naukowy miał znacznie mniejszy wpływ na ocenę niż osiągnięcia. W przeciwieństwie jednak do nauk ścisłych, gdzie kolory kropek a tym samym kategorie były wymieszane, w tym przypadku wyraźnie końcowa ocena zależy głównie od osiągnięć naukowych.
Przesunięcie kursora nad punktem wyświetli nazwę jednostki.
Porównując materialne efekty działalności i pozostałe efekty działalności rzuca się w oczy pozycja IBE, która deklasuje konkurencję.
Przesunięcie kursora nad punktem wyświetli nazwę jednostki.
Dwie zmienne, które najczęściej ważyły na końcowej ocenie to osiągnięcia naukowe oraz pozostałe efekty.
Co ciekawe, w tym przypadku widzimy jak kroki wyraźnie układają się w cztery warstwy. Zupełnie inaczej wyglądała sytuacja w naukach ścisłych.
W tym przypadku oceny wydają się być bardziej ,,jednowymiarowe”. Wyżej oceniane jednostki mają wyższe średnie oceny niż niżej oceniane. Jak wczoraj widzieliśmy, dla nauk ścisłych sytuacja jest zupełnie inna.