Wybory w Niemczech, sondaże i ,,obciążenie” ośrodków badania opinii

Kilka dni temu Michał B. przesłał mi link to bardzo ciekawego wpisu ,,Analyzing bias in opinion polls with R”.

Gregor Aisch analizując wyniki sondaży w Niemczech na świetnie przygotowanych ilustracjach przedstawia takie zjawiska jak: nagłe zmiany poparcia po (wygranych/przegranych) wyborach. Systematyczne ,,obciążenie” niektórych ośrodków badania opinii w stosunku do niektórych partii.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code class="" title="" data-url=""> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong> <pre class="" title="" data-url=""> <span class="" title="" data-url="">