Podstawówki w Warszawie, czyli słów kilka o egzaminie szóstoklasisty, ciąg dalszy

We wtorek pokazywałem mapę przedstawiającą średnie wyniki egzaminu szóstoklasisty w warszawskich szkołach podstawowych. Dzisiejsza mapa jest wzbogacona o interaktywne etykiety. Po najechaniu na kropkę odpowiadającą szkole wyświetli się nazwa szkoły, średnia i liczba uczniów.

Ach, zmieniłem też tło na szare z google maps. Która wersja jest bardziej czytelna?

[jeżeli powyżej nic się nie wyświetla, to należy otworzyć tę stronę]

6 myśli na temat “Podstawówki w Warszawie, czyli słów kilka o egzaminie szóstoklasisty, ciąg dalszy”

  1. ciekawa mapa…
    a trochę z innej beczki – jest tu jakaś zależność przestrzenna (dystans do centrum vs. średnia)?? No i ciekawe, czy jest jakaś autokorelacja przestrzenna (szkoły blisko siebie mają podobne wyniki)?

    1. Te dane będą jeszcze opracowane, bo zgłosiła się do tego para rąk do pomocy, ale zobaczmy jak wygląda autokorelacja.

      Semiwariogram dla całego miasta jest pokazany poniżej, wygląda na to, że nie ma systematycznego trendu, za wyjątkiem zwiększonej wariancji w szkołach bliższych niż 1km.
      [czyżby plotka o lepszych szkołach ,,odsysała” lepszych uczniów z najbliższej okolicy]
      Może to być jakiś aftefakt, więc ciekaw jestem czy ten wynik się powtórzy na danych historycznych z poprzednich lat.


  2. “Która wersja jest bardziej czytelna?”

    Nowsza mapka zdecydowanie lepsza. Nie wiem na ile z tych badań można wyciągać wnioski, ale wydaje się, że potwierdziłby one stereotypowe przekonanie o gorszych szansach edukacyjnych dzieciaków z Pragi i Woli.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code class="" title="" data-url=""> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong> <pre class="" title="" data-url=""> <span class="" title="" data-url="">